0
منوی کافه دارو
داروخانه آنلاین-کافه دارو نمایش فیلترها
مقالات

مقایسه دستگاه های قند خون جهت خرید

مقایسه دستگاه های قند خون جهت خرید
دیابت و قند خون از جمله بیماری های شایعی ست که افراد مبتلا، نیازمند کنترل مرتب قند خون خود هستند، از این رو یکی از ادوات مورد نیاز این افراد دستگاه تست قند خون است.

در مقاله "دیابت، دستگاه و نوار تست قند خون" در مجله کافه دارو به مباحثی مربوط به دیابت پرداختیم. حال در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه دستگاه های قند خون جهت خرید به بررسی بنشینیم.

دستگاه تست قند خون چیست؟

این دستگاه جهت اندازه گیری گلوکز و اندازه گیری قند خون در خانه استفاده می‌شود که به آن گلوکومتر نیز می‌گویند.

در واقع افراد مبتلا به دیابت نیاز به کنترل هر روزه قند خون خود دارند، و از آنجا که حضور هر روزه در درمانگاه ها عملاً از نظر صرف اقتصادی و حتی زمانی، مقرون به صرفه نیست، لذا ناچار به تهیه دستگاه در خانه هستند.

 

بیشتر بخوانید: شناسایی و درمان درد  مفاصل در بیماران دیابتی

 

نحوه کارکرد دستگاه تست قند خون

دستورالعمل استفاده از دستگاه ها تا حدودی با هم متفاوت هستند و باید جهت کارکرد دقیق هر دستگاه به دفترچه راهنمای آن مراجعه کرد.

اما مراحل کلی استفاده از دستگاه های گلوکومتر بدین شرح است:

  • ابتدا دست خود را به دقت و با شوینده کامل بشویید و بعد از شستشو بطور کامل خشک کنید، در صورتی که از الکل برای تمیزی دست تان بهره می‌برید لازم است تا خشک شدن کامل الکل صبر کنید .
  • قلم خونگیری و دستگاه را آماده کنید که جهت آماده سازی قلم خون گیری، ابتدا قلم را از دستگاه جدا کرده و سوزن را درون آن جانمایی کنید، که در این مرحله باید دقت کنید سوزن به درستی درون دستگاه قرار بگیرد و عمق نفوذ سوزن را نیز در این مرحله می‌توان تعیین کرد.
  • قبل از خونگیری کمی انگشت تان را ماساژ بدهید تا خون راحت تر از آن خارج شود.
  • دستگاه های مدرن نیاز به خون کمتری نسبت به دستگاه های پیشین دارند، در نتیجه نفوذ سوزن نیاز به عمق زیاد ندارد، که این موضوع باعث می‌شود فرد درد کمتری را نیز احساس کند. (میزان عمق نفوذ سوزن به نوع پوست فرد منوط است، به نحوی که افرادی که پوست نازک و حساسی دارند با کمترین عمق می‌توانند خون دریافت کنند و به نسبت ضخیم شدن پوست، این عمق فرو کردن سوزن نیز متعاقبا بیشتر می‌شود.)
  • در صورت دریافت ناکافی خون ممکن است نتیجه اعلامی از طرف دستگاه غیر قابل اعتماد باشد و حتی ممکن است دستگاه ارور بدهد، بعضی دستگاه ها درجه نفوذ را به صورت ارقامی مدرج نمایش می‌دهند که در این صورت فرد با درجه متناسب، سوزن را در انگشت فرو می‌کند.
  • بعد از انجام این مرحله، نوار قند خون را وارد دستگاه می‌کنید که در این مرحله بوق ملایمی از دستگاه پخش می‌شود و سیستم بطور خودکار فعال می‌شود.
  • قلم را روی پوست گذاشته و سوزن را بزنید، سپس خون خارج شده از انگشت را روی نوار بریزید و انگشت را نگه داشته تا نوار کاملا به خون آغشته شود.
  • بعد از این مرحله طی چند ثانیه نتیجه روی مانیتور مشخص می‌شود که این زمان در دستگاه های مختلف ممکن است کمتر یا بیشتر باشد.

 

بیشتر بدانید: خرید هوشمندانه مواد غذایی برای افراد دیابتی

 

بررسی چند نمونه دستگاه تست قند خون

دستگاه تست قند خون فری سنس

این دستگاه دارای حافظه ای نامحدود است که تست های قند خون را با قابلیت تاریخ، ساعت و همچنین قبل یا بعد غذا بودن در حافظه خود ذخیره می کند. همچنین این دستگاه قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند همراه را نیز دارد، به گونه ای که می توان با استفاده از اپلیکیشن دستگاه قند خون فری سنس، تمامی رکوردهای ذخیره شده را به همراه نمودارهایی برای تحلیل مشاهده نمایید. این دستگاه دارای اندازه گیری بدون خطا می باشد که گزارش دقیقی از وضعیت را به نمایش می گذارد.

دستگاه تست قند خون زیکلاس مد مدل TD-4267

این دستگاه به محض وارد نمودن نوار روشن و به صورت اتوماتیک نمونه را جذب کرده و قند خون را اندازه گیری می نماید، مجهز به سیستم هشدار امنیتی و دارای چهار حالت اندازه گیری نیز می باشد.

از مشخصات این دستگاه می‌توان به جذب اتوماتیک نمونه، سیستم هشدار حرارتی، قابلیت خاموشی خودکار و تنظیم دستگاه، روشن شدن دستگاه به محض وارد نمودن نوار، انجام تست با حداقل میزان خون به مقدار 0.5  میکرولیتر اشاره کرد.

دستگاه تست قند خون اکیوچک اکتیو

قابلیت تشخیص مقدار کم خون (کنترل حجم خون) برای اطمینان از صحت نتیجه حاصله از ویژگی های دستگاه تست قند اکیو چک اکتیو است. همچنین محاسبه میانگین 7 و 14 و 30 روزه با دقت 99%، اندازه گیری دستگاه  اکیو چک اکتیو، به روش فوتومتری می باشد و زمان تست گیری دستگاه تست قند خون اکیو چک اکتیو 5 ثانیه بوده و حداقل خون مورد نیاز برای آن 1میکرولیتر می باشد. دارای 350 حافظه، نشانگر قبل و بعد از غذا است و  قابلیت استفاده برای نوزادان را دارد و همچنین این دستگاه قابلیت تشخیص نوارهای تاریخ مصرف گذشته را دارا می باشد.

دستگاه تست قند خون آوان مدل AGM01

 این دستگاه بی نیاز از کد گذاری است. این دستگاه با باتری سکه ای و 10 عدد سوزن لانست، قلم خون گیری و دفترچه راهنمای کاربری است. دستگاه تست قند خون آوان مدل AGM01 مطابق با استاندارد جهانی دقت گلوکومتر می باشد. نکته قابل توجه در این دستگاه گارانتی مادام العمر آن می باشد که می تواند زمینه سازی اعتماد برای خریداران باشد. این دستگاه با سنجش فقط با 0.5 میکرولیتر نمونه خون می تواند انتخاب مناسبی برای اندازه گیری قند خون در افراد دیابتی باشد.

همچنین از مشخصات دیگر این دستگاه می‌توان به قابلیت تنظیم تا 5 یادآور در روز جهت انجام تست، دارای آلارم هشدار تست، پاسخ دهی سریع در 5 ثانیه اشاره کرد.

دستگاه تست قند خون آوان مدل AGM02

بی نیاز از کد گذاری است. این دستگاه دارای باتری سکه ای، کیف همراه و 10 عدد سوزن لانست به همراه دفترچه راهنمای کاربری می باشد. نکته قابل توجه در این دستگاه گارانتی مادام العمر آن می باشد که می تواند زمینه سازی اعتماد برای خریداران باشد. این دستگاه با سنجش فقط با 0.5 میکرولیتر نمونه خون می تواند انتخاب مناسبی برای اندازه گیری قند خون در افراد دیابتی باشد. سنجش این دستگاه بی نیاز از کد گذاری و قابلیت اتصال به بلوتوث را نیز دارد.

شما می‌توانید جهت خرید دستگاه های تست قند خون به سایت کافه دارو مراجعه و با خیال راحت خریدی مطمئن را برای خود به ارمغان بیاورید. لازم به ذکر است افراد مبتلا به دیابت جهت بهره مندی از سهمیه نوار تست قند خون نیز می‌توانند از طریق صفحه آوان نسبت به دریافت اشتراک سهمیه در نظر گرفته شده اقدام نمایند.

 

بیشتر بخوانید:  دیابت، دستگاه و نوار تست قند خون

نویسنده :آیدا قلعه وند
19 خرداد 1403
نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهید.