0
منوی کافه دارو
داروخانه آنلاین-کافه دارو نمایش فیلترها
مقالات

دیابت، دستگاه و نوار تست قند خون

دیابت، دستگاه و نوار تست قند خون
دیابت از جمله بیماری های شایعی ست که این روزها فراگیر شده است و یکی از نیازهای افراد دیابتی، دستگاه تست قند خون و نوارهای آن است که تهیه مقرون به صرفه و در دسترس آن از اهمیت ویژه ای برای افراد دیابتی برخوردار است.

دیابت، دستگاه و نوار تست قند خون

در سری مقالات در مجله کافه دارو به "خرید هوشمندانه مواد غذایی برای افراد دیابتی" و "شناسایی و درمان درد مفاصل در بیماران دیابتی" پرداخته شد. حال در این مقاله قصد داریم به جنبه دیگری از نیازهای بیماران دیابتی یعنی دستگاه و نوار تست قند خون بپردازیم. در وهله اول و با نگاهی اجمالی به این موضوع که، دیابت چیست؟ بررسی دیابت، دستگاه و نوار تست قند خون، خرید آزاد یا سهمیه ای نوار تست قند خون و در نهایت از کجا می‌توانید نوار تست قند خون سهمیه ای را تهیه کنید؟

دیابت چیست؟

دیابت از نوع عارضه های بدنی ست که بدن فرد مبتلا قادر به تأمین گلوکز لازم جهت انرژی سلول های بدن نمی‌باشد. این بیماری روند سوخت و ساز قند در بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و گلوکزی که از طریق مواد غذایی به بدن رسیده، در جریان خون فرد باقی بماند و به بالا رفتن قند خون منجر می‌شود. در واقع آنچه که باعث عدم جذب قند می‌شود کمبود هورمون انسولین است.

 بیشتر بخوانید: انواع دیابت و مهم ترین علائم آن

 

بررسی دیابت، دستگاه و نوار تست قند خون

دیابت به دو صورت در بدن افراد عارض می‌شود که نوع 1 آن بیشتر ژنتیکی است و معمولا از دوران کودکی در فرد آغاز می‌شود، دیابت نوع 2 نیز زمانی ست که بدن فرد نسبت به انسولین مقاومت نشان بدهد که عواملی همچون، عدم تحرک، اضافه وزن و عدم رعایت برنامه غذایی سالم در وقوع آن دخیل هستند و این نوع دیابت بیشتر در افراد بالای 40 سال خود را نمایان می‌کند.

زمانی که دیابت در شخص عارض می‌شود، فرد مبتلا باید قند خون خود را روزانه چک و کنترل کند که این نیاز به کنترل هر روزه ایجاب می‌کند که شخص دیابتی به تهیه دستگاه قند خون و همچنین نوار مبادرت نماید و چون گاهاً دفعات اندازه گیری قند خون در طی روز ممکن است به چندین بار برسد، از این رو شخص بیمار همواره باید مقدار کافی از نوارها را در اختیار داشته باشد که در اینجا علاوه بر دفعات خرید، موضوع هزینه خرید نوار تست قند خون و از آن مهم تر پیدا کردن نوارها نیز مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: مقایسه دستگاه های قند خون جهت خرید

خرید آزاد یا سهمیه ای نوار تست قند خون

همانگونه  که در بالا ذکر شد موضوع خرید نوار تست قند خون و هزینه های آن از اهمیت ویژه ای برای افراد دیابتی برخوردار است که در اینجا به 2 گزینه خرید آزاد یا سهمیه ای برمی‌خوریم.

خرید آزاد همانگونه که از اسمش مشخص است هیچگونه شرایط خاص در آن تعریف نمی‌شود و افراد می‌توانند در صورت دسترسی به تهیه، نسبت به خرید آن اقدام کنند، که متاسفانه این روزها شاهد کمبود نوار تست قند خون هستیم. از این بابت این گزینه خرید ممکن است بصورت بازار سیاه و با هزینه بسیار بالا قابل انجام باشد. موضوع قابل توجه که برای عموم افراد حائز اهمیت است خرید سهمیه ای ست که بتوانند با خیالی آسوده نوار های تست قند خون خود را با قیمت بسیار مناسب تر تهیه کنند.

 از کجا می‌توانید نوار تست قند خون سهمیه ای را تهیه کنید؟

داشتن بیماری از یکسو و اقدام به تهیه ادوات جهت سپری کردن ایام بیماری، از سوی دیگر باعث ایجاد نگرانی های مضاعف در شخص مبتلا به دیابت می‌شود که این موضوع برای افراد دیابتی از باب تهیه نوار تست قند خون کاملا به وضوح حس می‌شود.

خرید سهمیه ای منوط به دسترسی راحت به فروشگاه و یا داروخانه هایی ست که این امکان ویژه را برای اشخاص دیابتی ایجاد کرده باشند.

کافه دارو که در تمامی مراحل حضورش در حیطه سلامتی، همواره سعی بر این داشته که بتواند خدمات مناسب و همینطور قمیت مقرون به صرفه را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد، در مقوله خرید سهمیه ای نوار های قند خون نیز ورود کرده است.

شرایط تهیه سخت و عدم دسترسی راحت به نوارها برای افراد ، مجموعه کافه دارو را بر آن داشت که با تکیه بر پشتیبانی و گذراندن مراحل، پلت فرم آنلاین جهت خرید نوار تست قند خون را برای افراد دیابتی آماده کند که افراد دیابتی بتوانند در کنار خرید مکمل ها و دارو های مرتبط به دیابت، نسبت به خرید سهمیه ای نوار تست قند خون خود نیز اقدام کنند.

این نوارهای سهمیه ای مخصوص دستگاه تست قند خون آوان است که در دو نوع  AGM01 و AGM02  در دسترس جهت خرید هستند.

شما هم اکنون می‌توانید با مراجعه به سایت کافه دارو به راحتی نسبت به خرید سهمیه ای نوار های تست قند خون اقدام فرمایید.

 

نویسنده :آیدا قلعه وند
19 خرداد 1403
نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهید.