0
منوی کافه دارو
داروخانه آنلاین-کافه دارو نمایش فیلترها
مقالات

مراحل اصولی پاک کردن آرایش صورت

مراحل اصولی پاک کردن آرایش صورت
یکی از روتین های ثابت در زندگی بانوان آرایش کردن است که لازم است در جهت حفظ سلامت پوست به روش اصولی، آرایش را کاملا از پوست صورت پاک کنند.

در سری مقالات مجله کافه دارو به جنبه های مختلف از سلامتی پرداخته ایم، حال در این مقاله قصد داریم به بررسی مراحل اصولی پاک کردن آرایش صورت بپردازیم.

آرایش کردن از دیر ایام با بانوان همراه بوده است، اما به مرور زمان افزایش حجم آرایش و طولانی ماندن آرایش بر روی پوست صورت، مخاطراتی را برای پوست به همراه ‌آورد که لازم است جهت هر چه کمتر شدن این مخاطرات اقداماتی را پیش رو گرفت. از جمله این اقدامات می‌‌توان به انتخاب لوازم آرایش با کیفیت اشاره کرد، در مرحله بعد عدم استفاده طولانی مدت از لوازم آرایش است که بطور مثال فرد چندین ساعت طولانی آرایش را بر روی پوست خود نگه ندارد و جهت پاکسازی از پاک کننده مناسب بهره مند بشود.

تنوع پاک کننده ها در برند ها و با کارآیی های مختلف همچون میسلار واتر، تونر، ژل شستشو، پن های پاک کننده، محلول صورت، مایع شوینده، فوم شستشو و ... برای مصرف کننده ایجاد پرسش می‌کند که به راستی از بین تمام پاک کننده ها کدام یک برای من نیاز است؟

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست و ماسک های خانگی

مسیلار واتر چیست؟

قدمت این محصول به 100 سال قبل که مهد آن کشور فرانسه است، برمی‌گردد. میسلار وارتر نوعی پاک کننده است که از آب، ترکیبات مرطوب کننده و دیگر ترکیبات پاک کننده تولید می‌شود. مسیلار واتر قابلیت پاکسازی هم مواد محلول در چربی را دارا می‌باشد و هم مواد محلول در آب را.

ماهیت این محصول به پاکسازی عمقی پوست منجر می‌شود و قابلیت پاکسازی انواع آلودگی را از روی پوست صورت دارد. این محصول از باب دارا بودن مرطوب کننده در ترکیباتش، به نوعی از خشکی پوست بعد از استفاده نیز جلوگیری می‌کند و همچنین در آبرسانی پوست هم تا حدودی مؤثر است.

تونر چیست؟

تونر بعد از استفاده صورت با شوینده قابل استفاده است، این محصول مؤثر در تنظیم PH می باشد. شما وقتی از شوینده ها جهت پاکسازی استفاده می‌نمایید، ممکن است PH پوست شما تغییر کند، از این رو استفاده از تونر با فرمولاسیون مناسب به احیا و تغذیه پوست تا حدی کمک می‌کند.

فوم شستشو چیست؟

فوم شستشو نوعی از پاک کننده است که در موقع استفاده به شکل کف از ظرف محصول خارج می‌شود. فوم های شستشو خاصیت پاک کنندگی بیشتری دارد و چربی را کاملا از پوست صورت می‌شوید، و  ساختار این فوم ها حاصل از فرمول فناروی شده از شوینده های صابونی است، از این رو کسانی که پوست خشک و حساس دارند در استفاده یا عدم استفاده از فوم شستشو باید دقت کنند.

بیشتر بخوانید: ضد آفتاب و لزوم استفاده از آن

پن پاک کننده چیست؟

پن ها به دو شکل مایع یا جامد عرضه می‌شوند که در نگاه اول از لحاظ ظاهری مشابه با صابون است، اما از لحاظ ساختاری با صابون متفاوت است. صابون ها از باب قدرت قلیایی بالاتر، تمام چربی پوست را از بین می‌برد و با بهم ریختن PH پوست به کاهش رطوبت و خشکی پوست می انجامد. اما این موضوع در پن های پاک کننده صدق نمی‌کند. پن های پاک کننده مناسب پوست های خشک نیز است.

ژل شستشو چیست؟

ژل شستشو دارای ساختاری متفاوت نسبت به پاک کننده های کف دار می‌باشد و کف کمتری نسبت به فوم ها ایجاد می‌کند و نسبت به فوم های پاک کننده ساختار سبک تری دارد، از این رو می‌تواند برای افرادی که پوست خشک دارند نیز قابل استفاده باشد. در واقع ژل شستشو، چربی مورد نیاز پوست را بین نمی‌برد و ترکیبات دیگری که در این ژل ها به کار می‌رود می‌تواند به شادابی و لطافت پوست نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: روش های برنزه و آسیب های آن

در سخن پایانی لازم به اشاره است که تمامی این پاک کننده ها وقتی می‌توانند برای شما مؤثر باشد که با توجه به تیپیکال پوست خود نسبت به انتخاب آنها مبادرت نمایید. داشتن روتین پوستی مناسب به معنی داشتن چندین نوع از پاک کننده ها نیست بلکه انتخاب درست شما می‌تواند محدود به انتخاب یک یا دو پاک کننده مناسب اما با کیفیت باشد که در مقاله بعد به بررسی  موردی بعضی از پاک کننده ها خواهیم پرداخت.

نویسنده :آیدا قلعه وند
21 مرداد 1403
نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهید.