0
منوی کافه دارو
نمایش فیلترها
ویدئوها

چای سبز چه ویژگی هایی دارد؟

00000000000000

خواص چای سبز به قدری بیشمار است که در یک عبارت می توان آن را راهی برای درمان مشکلات و بیماریها و کمک به زیبایی و تناسب اندام معرفی کرد. چای سبز از جوانه ها و گلبرگ های تازه گیاه چای که اکسایش بسیار کمی در آنها صورت گرفته است به دست می آید.

در خصوص تاثیر این چای در لاغری سوالات بسیاری مطرح میشود که در این متن سعی شده است به مهترین آنها پاسخ داده شود.

سوال اول: طبع چای سبز چگونه است؟

طبع چای سبز سرد و خشک است. این نوع طبع باعث می‌شود که فعل و انفعالات سلولی کاهش پیدا کرده و روی پمپ سدیمی و پتاسیمی تاثیر بگذارد و باعث کاهش فعالیت این پمپ شود.

در نتیجه با توجه به سرد بودن طبع این چای ممکن است مصرف آن برای همه افراد مفید نباشد. بنابراین قبل از استفاده از چای سبز حتما طبع بدن خود را بشناسید. برای غلبه بر صبع سرد این چای میتوان آن را همراه با مصلحش مثل زنجبیل یا دارچین میل کرد.

چای سبز با زنجبیل

زنجبیل طبع گرمی دارد و ترکیب آن با چای سبز میتواند سردی چای سبز را کنترل کند. همچنین هر دوی چای سبز و زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان ها و آنزیم هایی هستند که برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها مفیدند. پس ترکیب این دو ماده مزیت بالایی برای بدن دارد.

چای سبز با دارچین

طبع دارچین گرم و خشک است. به همین دلیل یک محرک عالی برای سیستم عصبی است. دارچین در تنظیم قند خون و کاهش اشتها هم تاثیر دارد و با تقلید از اثر انسولین باعث انتقال قند از جریان خون به داخل سلول ها جهت سوخت و ساز می شود. مصرف دارچین و چای سبز باعث تعدیل طبع هر دو گیاه شده و خواص آنها را دو چندان میکند.

 

سوال دوم: برای لاغری چای سبز بخوریم؟

افرادی که عادت به نوشیدن چای سبز دارند با کمک این نوشیدنی گیاهی به افزایش سوخت و ساز بدنشان کمک می‌کنند. در حقیقت چای سبز به دلیل داشتن ماده‌ای به نام پلی‌فنول می‌تواند به افزایش حرارت درونی بدن کمک کند و به این ترتیب میزان سوخت انرژی موجود در سلول‌های چربی را افزایش دهد و تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر روند کنترل چاقی افراد بگذارد.

البته با این شرط که افراد چاق یا دارای اضافه وزن در برنامه رژیم غذایی و مقدار کالری دریافتی روزانه مراعات کنند.

 

سوال سوم: آیا خوردن چای سبز برای لاغری به تنهایی کافیست؟

بسیاری از مردم تصور می‌کنند فقط با نوشیدن چای گیاهی در طول روز می‌توانند به هدف بزرگی مثل کاهش وزن دست پیدا کنند. در حالی که این دیدگاه به هیچ وجه صحیح نیست. نوشیدن چای گیاهی مثل چای سبز در کنار رعایت رژیم غذایی، فعالیت‌های بدنی و ورزش می‌تواند روند لاغری را سریع تر کند و با بهبود متابولیسم بدن میزان کاهش وزن را در طول هفته بیشتر کند، بنابراین افرادی که تصور می‌کنند بدون رعایت نکات گفته شده در بالا و فقط با نوشیدن چای سبز می‌توانند اضافه وزن خود را بر طرف کنند، سخت در اشتباه هستند.

سوال چهارم: بهترین زمان نوشیدن چای سبز چه موقع است.

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز با هدف کاهش وزن، ۲ ساعت بعد از صرف غذا در وعده‌های غذایی اصلی است. به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص چای سبز برای کاهش وزن بهره ‌بردید، خللی در میزان جذب آهن نیز در بدنتان به وجود نیامده است؛ چراکه چای سبز هم مثل چای سیاه باعث کاهش جذب آهن موجود در غذا می‌شود.

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این ویدئو نظر می دهید.