0
منوی کافه دارو
نمایش فیلترها
ویدئوها

با خواص و نقش ویتامین E در بدن بیشتر آشنا شوید.

ویتامین E یا توکوفرول

این ویتامین را به نام ویتامین توالد و تناسل خوانده اند ولی فقط آزمایشاتی که بر روی موشها انجام گرفته نشان داده است که کمبود این ویتامن باعث از بین رفتن یا تحلیل سلولهای سازنده اسپرم یا سلولهای مولد نطفه در حیوان نر میشود و آنها را به طور دایم عقیم می سازد. در حیوان ماده با وجود تخمک سالم و درست شدن نطفه، کمبود این ویتامین در اواسط دوران حاملگی باعث سقط جنین میشود و نوزادانی که به دنیا می آیند بسیار ناسالم هستند و در مقدار شیر سازی حیوان ماده دخالت دارند.

خواص ویتامین E

این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از بافت‌های بدن در مقابل اثرات مخرب رادیکال آزاد برخی از ترکیب‌های شیمیایی محافظت می‌کند. از آنجا که این ویتامین خود به آسانی اکسید می شود، می تواند با گرفتن اکسیژن موجود، محافظ خوبی برای بقیه مواد که آسان اکسید میشوند مخصوصا اسیدهای چرب سیر نشده و بقیه ویتامینها باشد. امروزه در صنایع غذایی از توکوفرول یا ترکیبات ویتامین E برای جلوگیری از فساد چربیها استفاده فراوان می شود.

منابع غذایی حاوی ویتامین E

ویتامین E در گیاهان و بیشتر در دانه‌ها و مغزهای روغنی یافت می‌شود. جوانه گندم، غنی ترین منبع ویتامین E است. منابع حیوانی خیلی غنی نیستند ولی بطور کلی توزیع آن در مواد مختلف غذایی به طوری است که با یک برنامه غذایی صحیح نیاز این ویتامین در بدن تامین میشود.

مکملهای غذایی حاوی ویتامین E را میتوانید از سایت کافه دارو خریداری کنید.

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این ویدئو نظر می دهید.