0
منوی کافه دارو
نمایش فیلترها
ویدئوها

نقش کروم در بدن را بدانید.

کروم یک ماده معدنی کمیاب است که نقش اصلی آن کمک به متابولیسم و تنظیم قند خون میباشد. نقش بیولوژیکی این عنصر هنوز به طور واضح مشخص نیست اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این ماده معدنی در سرعت جذب انسولین به داخل سلول موثر است، در نتیجه در سوخت و ساز گلوکز نقش دارد.

براساس یک نظریه، کروم بخودی خود متابولیسم گلوکز را تحریک نمی کند اما به عنوان یک واسطه اثرات تحریکی انسولین در متابولیسم گلوکز را افزایش می دهد. بنابه این نظریه کروم با تشکیل یک پل بین مولکول انسولین و غشاء مولکولها در پیوند دادن انسولین به این غشاءها تاثیر میگذارد و در نهایت باعث تنظیم قند خون میشود.

با توجه به مطلب فوق کمبود کروم به توانایی بدن برای تنظیم انسولین آسیب میرساند و سبب مشکلات مربوط‌ به دیابت از جمله ازدست‌ دادن بینایی و فشار خون بالا می‌شود.

ماده معدنی کروم در منابع غذایی گیاهی یافت می شود و مقدار آن به نوع گیاه، زمین و فصل بستگی دارد. در رده بندی مواد غذایی مخمر آبجو، صدف، جگر و سیب زمینی کروم بالایی دارند. غذاهای دریایی، غلات کامل، پنیر، مرغ، گوشت و سبوس کروم متوسطی دارند. همچنین سایر فرآورده های لبنی، میوه ها و سبزیجات کروم کمی دارند.

 از خواص کروم برای بدن میتوان به کنترل قندخون، کاهش اشتها، کاهش کلسترول بد یعنی LDL و افزایش کلسترول خوب یعنیHDL ، افزایش سرعت متابولیسم در بدن، تقویت غدد فوق کلیوی، بهبود افسردگی و خلق و خو اشاره کرد. همچنین دیده شده است که مصرف مکمل های کروم در کاهش وزن، کنترل دیابت و کاهش خطر حمله قلبی موثر است.

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این ویدئو نظر می دهید.