0
منوی کافه دارو
نمایش فیلترها
ویدئوها

قارچ گانودرما را بیشتر بشناسید.

0000000000000000

قارچ گانودرما که به عنوان قارچ ریشی هم شناخته می شود یک قارچ با طعم تلخ است که برای هزاران سال در طب سنتی چینی ها در درمان شرایط مختلف به کار رفته است. 

این قارچ گونه ای از قارچ های قرمز محسوب می شود و جزو قلیایی ترین مواد غذایی در جهان است، ارزش تغذیه‌ای بسیار زیادی دارد و پیشینه استفاده از این قارچ در طب سنتی به بیش از ۲۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

به دلیل وجود مواد مغذی غنی در این قارچ اثرات شگفت انگیزی برای آن نام برده اند که برخی از این مواد مغذی عبارتند از پلی ساکاریدها، آنتی اکسیدان ها، آدنوزین، پروتئین، پتاسیم، فسفر، کلسیم، ویتامین های   A، C، E، D، همه ویتامین های گروه B.

قارچ گانودرما یکی از پر خاصیت ترین گیاهان شناخته شده است . از خواصی که طبق شواهد علمی برای این قارچ گزارش شده است میتوان به سلامت قلب، خواص ضد آلرژی، درمان کبد چرب، هپاتیت و سیروز کبدی، دفع سموم بدن، درمان بیماری کلیه، خواب آرام، بهداشت روان، تقویت عضلات، تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از پیری زودرس، کاهش وزن و تنلسب اندام، خواص آنتی اکسیدانی قوی، پیشگیری از سرطان، درمان عفونت، درمان افسردگی، سلامت پوست، کاهش التهاب، کاهش قند خون و کلی خواص دیگر اشاره کرد.

قارچ گانودرما به اشکال مختلفی مانند پودر، قرص، قهوه، شکلات و ... تولید شده است. همچنین ترکیبات این قارچ با سایر گیاهان و ترکیبات شیمیایی به شکل مکملهای غذایی قابل تهیه است که بعد از مشورت و تشخیص پزشک میتوان از آنها استفاده کرد.

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این ویدئو نظر می دهید.