0
منوی کافه دارو
نمایش فیلترها
ویدئوها

سلامت چشم با آنتی اکسیدانهای لوتئین و گزانتین

000000000000000

سلامت چشم از اهمیت بالایی برخوردار است. آب مروارید و تحلیل بینایی بدلیل کهولت سن از جمله دلایل نقص بینایی و نابینا شدن است که میلیون ها سالمند را مبتلا کرده است. تغذیه، یک روش نوین برای پیشگیری یا تاخیر در پیشروی این بیماری هاست.

دو کاروتنوئید بنام لوتئین و گزانتین جزو آنتی اکسیدان هایی هستند که در چشم قرار دارند. سبزیجات برگدار تیره رنگ و نیز سایر غذاها مثل تخم مرغ حاوی این مواد مغذی مهم هستند. بیشتر مطالعات نشان داده اند که لوتئین و گزانتین برای سلامت چشم مفید بوده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن چشم از جمله آب مروارید را کاهش می دهند.

لوتئین و گزانتین امواج مضر آبی رنگ با انرژی بالای نور را فیلتر می کنند و به حفاظت از سلول های سالم چشم کمک می کنند. از بین 600 کاروتنوئید که در طبیعت یافت می شود، فقط این دو کاروتنوئید هستند که به مقادیر زیاد در شبکیه (یعنی ماکولا) چشم وجود دارند می کنند.

متاسفانه بدن انسان به طور طبیعی لوتئین و گزانتین مورد نیازش را نمی سازد. به همین دلیل مصرف سبزیجات سبز رنگ اهمیت بسزایی دارد. مصرف روزانه مقداری از لوتئین و گزانتین از طریق رژیم غذایی یا مکمل های غذایی می تواند به حفظ سلامت چشم کمک کند.

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این ویدئو نظر می دهید.