0
منوی کافه دارو
نمایش فیلترها
ویدئوها

جینسینگ چیست و چه خواصی دارد؟

جینسینگ گیاهی است از خانواده عشقه با نام علمی Panax ginseng. این گیاه یکی از گیاهان مشهور مقوی و نیروزا در جهان، است که به گیاه جوانی و نوش دارو شهرت دارد. جینسینگ از گیاهان بومی مناطق شرقی آسیا و شمال آمریکا محسوب می شود و بیش از هزاران سال است که ریشه آن به عنوان دارویی اساطیری، در میان مردم کشورهای چین، تایلند، ویتنام، کره، امریکا و سایر کشورهای این منطقه استفاده می شود. جینسینگ در گذشته چنان ارزش بالایی داشته است که تنها امتیاز جمع آوری و نگهداری آن برعهده امپراطوران بوده است.

از خواص جینسینگ میشود به بهبود عملکرد حافظه، افزایش نیروی جسمانی، تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها، رفع استرس ها، افزایش قدرت و توان سیستم قلبی و عروقی، درمان مشکلات خواب، مقابله با علایم پیری و عوارض ناشی از افزایش سن، حفظ جوانی و رطوبت پوست و سلامت مو، تنظیم فشار و قند خون،  تنظیم سوخت و ساز و متابولیسم بدن و کمک به کاهش وزن، تنظیم هورمون ها برای رفع و بهبود مشکلات جنسی در خانمها و آقایان اشاره کرد.

جینسینگ در ابتدای مرحله برداشت به رنگ سفید است ولی بر اثر خشک شدن در برابر نور آفتاب و پروسه بخاردادن به رنگ قرمز در می آید. از نظر دارویی تفاوتی میان جنسینگ سفید و قرمز وجود ندارد . قسمت خوراکی این گیاه ریشه های گوشتی آن است که به شکل خشک شده به صورت دمنوش و چای یا حتی افزودنی به سوپ یا به شکل قرص یا مکمل سالیان سال است که مصرف مشود.

همانطور که همه میدانیم با این که داروهای گیاهی بی خطر هستند اما در صورت استفاده نادرست و بیش از اندازه، موجب آسیب هایی می شوند و توصیه میشود زنان باردار و شیرده از این گیاه استفاده نکنند.

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این ویدئو نظر می دهید.