0
منوی کافه دارو
نمایش فیلترها
ویدئوها

با انواع قارچها آشنا شوید

000000000000

در سبد غذایی ما قارچ‌های ارزش غذایی بالایی دارند و به همین دلیل میتوان گفت در کنار سبزیجات پرخاصیت، قارچها ‌‌میهمان همیشگی سفره های ما هستند.

 قارچ‌ها کالری کمی دارند، هیچگونه چربی یا کلسترولی ندارند و مقدار نمک بسیار کمی هم در آنها وجود دارد. بعضی از ویتامین‌ها و املاح معدنی مهم مثل سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین  Dهم در قارچ‌ها یافت میشود.

بیشتر ما قارچ‌ها را نوعی از سبزیجات می‌دانیم اما جالبه است که بدانید قارچ‌ها دسته‌ای از یوکاریوت‌ها (Eukaryotes) هستند که نه گیاه اند و نه جانور؛ به این مواد هتروفیت یا دگرخوار گفته می شود که در خاک و آب زندگی می‌کنند و از بقایای گیاهان یا جانوران تغذیه می‌کنند.

بیش از ۳۸ هزار گونه مختلف قارچ در دنیا وجود دارد که صرف نظر از ویژگی های منحصر به فردی هر کدام قارچ ها را می توان به دو دسته کلی خوراکی و سمی تقسیم کرد.

قارچهای خوراکی خود در دسته‌های مختلفی جای می‌گیرند. بعضی‌ها از قارچ‌های خوراکی کلاهک باز‌تری دارند و برخی دیگر کلاهکشان بسته است. رنگ قارچ‌های خوراکی به‌طور معمول سفید یا قهوه‌ای است اما قارچ های سمی رنگ های تند و تیزی دارند که نشان می‌دهد نباید به آنها نزدیک شد.

قارچها علاوه بر خواص غذایی خواص دارویی نیز دارند. به عنوان مثال قارچ شیتاکه و قارچ گانودرما دو نوع از قارچهای مهمی هستند که در ادامه به آنها پرداخته خواهد شد.

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این ویدئو نظر می دهید.