0
منوی کافه دارو
داروخانه آنلاین-کافه دارو نمایش فیلترها
مقالات

روش های درمانی تنگ کردن واژن

روش های درمانی تنگ کردن واژن
امروزه افرادی زیادی با استفاده از روش های مختلف اقدام به تنگ کردن واژن می‌کنند.

در سری مقالات مجله کافه دارو به جنبه های مختلف سلامتی و زیبایی پرداخته ایم. حال در این مقاله قصد داریم به بررسی روش های درمانی تنگ کردن واژن بنشینیم،  با ما همراه باشید.

در روال زندگی بانوان شرایط مختلفی اعم از بارداری و زایمان ممکن است بطور موقت با فرآیند شلی واژن مواجه شوند از این رو به اقداماتی جهت تنگ کردن واژن روی می‌آورند.

تنگ کردن واژن چیست؟

یکی از موارد قابل توجه در بانوان، زیبایی اندام تناسلی است. علاوه بر جنبه زیبایی، تجربه رابطه لذت بخش تر نیز سبب ترغیب آنها برای انجام اقداماتی در جهت تنگ تر کردن واژن می‌شود.

نوسانات هورمونی، فشار فیزیکی، کاهش سطح استروژن، بالا رفتن سن و نزدیک شدن به سن یائسگی، زایمان طبیعی از جمله عواملی هستند که ممکن است به شل شدگی واژن منتهی بشوند.

شایان ذکر است عوامل اینچنین در کوتاه مدت ممکن است به شل شدگی موقت بی انجامند، اما خاصیت الاستیکی واژن سبب بازگشت دوباره واژن به حالت اول می‌شود، از این رو بسیاری از متخصصان عمل تنگ کردن واژن را بیهوده تلقی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه اثر گذاری ایکس اید در تقویت قوای جنسی

روش های تنگ کردن واژن

واژینوپلاستی یا عمل زیبایی واژن عملی ست که به سفت شدن واژن منجر می‌شود که در این عمل جراحی ماهیچه های جدا شده را به هم نزدیک می‌کنند و در نهایت پوست اضافه را برمی‌دارند، که گاهاً بعضی پزشکان بجای عمل جراحی ازروش لیزر و یا بهره گیری از امواج رادیوفرکانسی نیز استفاده می‌کنند.

اما در کنار روش جراحی می‌توان از روش های طبیعی نیز جهت تنگ تر شدن واژن نیز بهره مند شد که از جمله این روش ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

رژیم غذایی مناسب: ابتلا به یبوست های مکرر سبب ضعف عضلات لگن می‌شود، از این رو داشتن برنامه غذایی سالم و سرشار از فیبر می‌تواند قدم مؤثری در جهت حفظ عضلات لگن و در نهایت سلامت واژن باشد.

انجام تمرینات ورزشی: بعضی از حرکات ورزشی در هر چه تنگ تر شدن واژن نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کنند، که در اینجا به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد:

حرکت ورزشی کگل

یکی از مرسوم ترین حرکات ورزشی که عضلات کف لگن را درگیر می‌کند که بهترین حالت انجام این حرکت ماندن 5 ثانیه ای در بالا و به حالت منقبض سپس پایین آمدن و آزاد کردن عضلات درگیر به مدت 5 ثانیه و تکرار این حرکت 10 الی 15 بار پشت سر هم باعث قوی تر شدن عضلات کف لگن می‌شود که تقویت عضلات لگن به سفتی و تنگی واژن منجر می‌شود.

اسکات

اسکات زدن نیز از دیگر حرکات مؤثر در تنگی واژن است که لازم است در انجام این حرکت دقت لازم مبذول شود زیرا اشتباه زدن این حرکت، ممکن است در مرور زمان به درد کمر منجر شود. در انجام این حرکت روش های مختلفی مطرح شده است که از رایج ترین آن می‌توان به این روش اشاره کرد: پاها به اندازه عرض شانه باز و به حالتی که گویی می‌خواهید روی نیمکت بنشینید از عقب بسمت پایین رفته به نحوی که قفسه سینه صاف باشد و زانوی شما از نوک پنجه پا جلوتر نرود. انجام این حرکت ورزشی در 3 ست و هر ست تعداد 12 الی 15 بار می‌تواند مؤثر باشد.

کشش لگن

در این حرکت روی زمین دراز کشیده و پاهای خود را کاملاً به سمت قفسه سینه می‌برید و به مدت 60 ثانیه و یا در صورت ضعف عضلات 3 ست 20 ثانیه ای این حرکت را انجام می‌دهید. ناحیه لگن در حین این حرکت به داخل جمع می‌شود و در تقویت عضلات و در نهایت تنگی واژن می‌تواند مؤثر واقع شود.

تمرین ساق پا

این تمرین نیز حرکت مناسبی جهت تنگی واژن است،  بدین نحو که روی زمین دراز کشیده پاها را به سمت بالا برده و بدون خم کردن زانوها، سعی در صاف نگه داشتن پا در بالا داشته باشید، این حرکت نیز به تقویت عضلات کف لگن کمک مؤثری می‌کند.

تمرین پروانه نشسته

جهت انجام این حرکت ورزشی ابتدا کاملا صاف می‌نشینید و پاها را داخل جمع کرده و هر دو پا را از طرفین به آرامی تکان می‌دهید (شبیه به پرواز پروانه)، این حرکت نیز در تنگی واژن بسیار مؤثر عمل می‌کند.

شایان ذکر است انجام حرکات ورزشی ذکر شده در این مقاله باید با توجه به سلامت اندام و عدم درد در نواحی خاص مانند کمر و زانو و دیگر مفاصل انجام شود، در نتیجه اگر دچار هر کدام از این عارضه ها هستید قبل از انجام حرکت ورزشی با مربی ورزشی و یا فرد متخصص چک بفرمایید که حرکات را به نحو صحیح انجام دهید.

بیشتر بخوانید: انواع گیاهان درمانی مفید برای زنان

به عنوان سخن پایانی لازم است در نظر داشته باشید کیفیت رابطه جنسی منوط به عوامل بسیاری ست و صرفا هر چه تنگ تر شدن واژن سبب رضایت خاطر طرفین رابطه جنسی نمی‌شود، در نتیجه در زمانی که به فکر انجام عمل تنگی واژن افتادید حتما ابتدا ریشه ذهنی این ماجرا را در خود بررسی کنید و سپس با مشورت متخصصین مورد اعتماد نسبت به انجام این عمل اقدام فرمایید.

نویسنده :آیدا قلعه وند
27 شهریور 1403
نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهید.