0
منوی کافه دارو
داروخانه آنلاین-کافه دارو نمایش فیلترها
مقالات
انواع مکمل های بارداری
دوران بارداری از اهمیت بسیاری برخوردار است که این اهمیت به ویژه در تأمین نیازهای بدن، خود را بیشتر نمایان می‌کند.

در سری مقالات مجله کافه دارو به جنبه های مختلف سلامتی پرداختیم، حال در این مقاله می‌خواهیم به بررسی انواع مکمل های بارداری در جهت تأمین هر چه بهتر سلامت این دوران بپردازیم.

دروان بارداری، دوران بسیار حساس برای بانوان می‌باشد، که این حساسیت هم از لحاظ تأمین سلامت مادر خود را نشان می‌دهد، هم از لحاظ تأمین مواد مغذی جنین، از این رو علاوه بر رعایت برنامه رژیم غذایی اصولی لازم است با مشورت پزشک به مصرف مکمل نیز روی آورد.

تنوع مکمل های تعریف شده برای بارداری ممکن است برای فرد ایجاد ابهام کند که کدام مکمل مناسب فیزیولوژیک و ساختار حال حاضر من است؟

در این مقاله انواع مکمل های بارداری را به معرض بررسی می آوریم تا با بررسی کلیت آنها جهت خرید اقدام نمود.

 

بیشتر بدانید: آیا ارتباطی بین وزن مادر در دوران باداری و وزن کودک وجود دارد یا خیر؟

 

مولتی ویتامین و مینرال پریناتال نیچرز پلنتی 60 کپسول

این مکمل دارای ویتامینآ ،ای ، د3 و گروه ب است که  نقش مهمی در حفظ سلامت مادر، جنین و مادران شیرده دارد. کمبود بعضی از ویتامین همچون فولیک اسید از بروز اختلالات طناب عصبی جنین جلوگیری نموده و ید موجود در محصول نیز از آسیب های مغزی جنین، پیشگیری خواهد کرد.

پریناتال + دی اچ ای ویواتیون 60 سافت ژل

دارای ویتامین  آ ،ث ، د3 ،ای ، کا  و  گروه ب، مواد معدنی آهن، کلسیم، ید، منیزیم و غیره است. همچنین با داشتن DHA در بهبود فرآیند رشد جنین در زمینه مغز، چشم و بافت عصبی بسیار موثر است. ید در بهبود سیستم مغز و سیستم عصبی نقش پر رنگی دارد.

پرگمام ویتالی تون 60 سافت ژل

دارای ویتامین ها و مواد مغذی اعم از اسید چرب امگا 3،DH، ویتامینث ، د3، ای، ویتامین  گروه  ب ، فولیک اسید، آهن، زینک و غیره است. پرگمام علاوه بر تأمین ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز دوران بارداری، موجب حفظ سلامت، رشد و تکامل  جنین، کمک به جلوگیری از نقص لوله ی عصبی در نوزادان و ارتقا سلامت عمومی بدن از جمله تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن نیز می‌شود.

پرگناکر کانسپشن ویتابیوتیکس 30 قرص

حاوی 19 نوع مختلف از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن بانوان باردار از جمله ال آرژنین فولیک اسید، آهن و زینک است. واژه کانسپشن در لغت به معنی لقاح تخمک و شروع رشد جنین است. بانوانی که قصد دارند در آینده نزدیک باردار شوند باید قبل از شروع بارداری، ذخایر ریز مغذی‌های خود را کامل کنند. پرگناکر کانسپشن جزو محبوب ترین مکمل‌ها در دوران بارداری و قبل از آن بوده، در واقع از این مکمل برای تقویت رژیم غذایی زنان باردار یا زنانی که در حال برنامه ریزی برای باردار شدن هستند، مناسب است.

اکتی ناتال ابیان دارو 30 قرص

 دارای ویتامین آ ،ث ،ای  ، ید، فولیک اسید، بیوتین، آهن، و دایره ای کاملی از ویتامین ب است. وجود ید برای شکل گیری مغز و سیستم عصبی جنین ضروری است. ید در بدن مادر باعث تنظیم عملکرد غده تیروئید می شود. کمبود ید در دوران بارداری باعث سقط جنین و یا زایمان زودرس می گردد. زینک در ساخت دی ان ای و سلول های جنین بسیار مهم است، سلامت پوست و موی مادر در دوران بارداری را حفظ می نماید. اسید فولیک تولید گلبول های قرمز در بدن مادر را افزایش می دهد، همچنین از مادر در برابر بیماری های با دوران بارداری مانند پره اکلامپسی، بیماری های قلبی و سکته مغزی، محافظت می نماید. ویتامین های گروه B نیز نقش ویژه ای در تکامل سیستم عصبی جنین دارند.

 

بیشتر بدانید: دلایل استرس والدین برای فرزند آوری و نکاتی برای مدیریت آن ها

 

فم استایل 1 نکستایل 30 قرص

با دارا بودن ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در دوران بارداری 1 الی 12 هفته مواد مغذی مورد نیاز جنین در این مدت را تأمین کرده و به بهبود رشد جنین و حفظ سلامت سیستم عصبی جنین کمک می نماید. همچنین در سلامت رشد مناسب جفت نیز مؤثر است.

مولتی پریناتال گلوک ویت 30 قرص

دارای ویتامین ث ، د3 ، ای ، مواد معدنی کلسیم، آهن و روی می باشد. این محصول از احتمال وقوع زایمان زودرس جلوگیری کرده و به حفظ سلامت مادر و نوزاد کمک می نماید. یکی از مهم ترین ویتامین های مورد نیاز نوزاد ویتامینآ  بوده که موجب حفظ و تقویت بینایی چشم نوزادان خواهد شد.

پری ناتال مولتی ویتامین و مینرال باری ویتال 30 قرص

مصرف ویتامین د خطر زایمان زودرس و کاهش وزن نوزاد را کاهش می دهد.کمک به رشد اندام ها و توسعه عملکرد و تکامل بینایی از وظایف ویتامین آ بوده و از خواص ویتامین ای می توان به حفظ عملکرد متابولیک بدن و دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی و مهار کننده های رادیکال های آزاد اشاره نمود. این محصول حاوی ویتامین های  آ، ث، ای، د3، گروه ب، آهن، زینک، بیوتین، کوپر، سلنیوم، کلسیم، منیزیم و دیگر ترکیبات ارزشمند است، از این رو می تواند انتخاب مناسبی برای دوران بارداری شما باشد.

کوالی فول پلاس دکتر گیل 30 قرص

یکی از توصیه‌های رایج برای دوران بارداری افزایش مصرف مکمل ید است. ید یک ماده معدنی مغذی است که به تضمین باروری و بارداری سالم کمک می‌کند. به همین سبب این محصول به دلیل دارا بودن این ریز مغذی می تواند پیشنهاد خوبی برای دوران بارداری باشد. همچنین مصرف این مکمل در روند جلوگیری از تولد نوزادان با نقص لوله عصبی نیز مؤثر است و به سلامت سیستم عصبی جنین کمک می کند.

اسید فولیک 800 میکرو گرم آپوویتال 30 قرص

حاوی 800 میکروگرم فولیک اسید است. نیاز به فولیک اسید در مراحل اولیه بارداری بطور قابل توجهی افزایش می یابد، زنانی که باردار هستند یا قصد بارداری دارند توصیه می گردد از اسیدفولیک برای پیشگیری از سقط و "نقص لوله عصبی یا اسپینا بیفیدا " جنین استفاده کنند. فولیک اسید از ویتامین های گروه B است که بدن نمی تواند آن را بسازد. استفاده در زمان مناسب از فولیک اسید البته با دستور پزشک باعث جلوگیری از بروز اختلالات در تشکیل جنین، جلوگیری از پوکی استخوان و کم خونی می شود. این محصول به تأمین اسید فولیک مورد نیاز بدن در دروان بارداری کمک مؤثری می کند.

ومیگان 500 دینه 30 قرص

این محصول حاوی ریزوم زنجبیل بوده، که گیاهی زرد و دارای طبع گرم است و یکی از مواد غذایی پرکاربرد و پر خاصیت به شمار می رود. این گیاه خواص درمانی بسیار در جهت بهبود عملکردی مفاصل، برطرف شدن حالت تهوع در دوران بارداری، شیمی درمانی، جراحی دارد و همچنین در تقویت سیستم ایمنی نیز نقش مؤثری ایفا می کند. زنجبیل به دلیل خواص ضدالتهابی خود، در بهبود تورم و دردهای استئوآرتریت همچون زانو درد و آرتریت روماتویید می تواند مؤثر باشد. این محصول با دارا بودن این گیاه، ضد التهاب و ضد درد مفاصل، مناسب جهت بهبود تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی، بهبود تهوع و استفراغ ناشی از سوء هاضمه و جراحی می باشد و می تواند در این مواقع کمک کننده مؤثری باشد.

زینتوما گل دارو 30 کپسول

 یک مکمل غذایی حاوی پودر ریشه زنجبیل جهت بهبود و درمان حالت تهوع استفراغ های ناشی از بارداری، شیمی درمانی، جراحیهای زنان و همچنین بیماری حرکت می باشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه یک گرم پودر ریشه زنجبیل برای کاهش میزان شدت تهوع و استفراغ، حداقل به مدت چهارروز، در سه ماهه اول و دوم دوران بارداری مانعی نداشته و از طرفی هیچ گونه عارضه ای برای جنین نداشته و سبب زایمان زودرس و یا سقط جنین نمی شود.

نویسنده :آیدا قلعه وند
17 تیر 1403
نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهید.