0
منوی کافه دارو
داروخانه آنلاین-کافه دارو نمایش فیلترها
مقالات

کارآیی دستگاه بخور و انواع آن

کارآیی دستگاه بخور و انواع آن
بخور از دیر ایام در شکل و شمایل متفاوت در بین عموم مردم مورد استفاده قرار می‌گرفته است که با مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی به شکل دستگاه با کارآیی های مختلف طراحی و در دسترس عموم قرار گرفت.

در سری مقالات مجله کافه دارو به بررسی مباحث مختلف و مرتبط با سلامتی پرداخته ایم. حال در این مقاله قصد داریم به مبحث دیگر با عنوان کارآیی دستگاه بخور و انواع آن بپردازیم، با ما در این مقاله همراه باشید.

دستگاه بخور          

شنیدن کلمه بخور مصادف است با تجسم این صحنه که یک شخص سر بر ظرفی فرو برده و از بخار آب موجود در آن ظرف استنشاق می‌نماید. این نمایی از بخور گرفتن است که از دیر ایام مردم از آن بهره مند می‌شدند که بیشتر در مواقع سرماخوردگی و گرفتگی بینی مورد استفاده قرار می‌گرفت، که در این مواقع ظرف را با آبجوش پر و از گیاهان درمانی و دارویی مانند اکالیپتوس، رزماری، نعناع، بابونه و ... جهت باز کردن راه تنفس استفاده می‌کردند، به مرور زمان از بخور علاوه بر این خاصیت درمانی در جهت پاکسازی پوست و آبرسانی پوست صورت نیز استفاده شد. این شکل از بخور گرفتن در گذر ایام شمایل جدی تر به خود گرفت و و در انواع مختلف جهت کاربری های مختلف تولید و طراحی شد. در واقع کاربری اصلی بخور بهره مندی از بخار آب و رطوبت حاصله از آن است.

فواید بهره مندی از دستگاه بخور

دستگاه‌ بخور، وسیله‌ای است که آب یا مایعات دیگر را به بخار تبدیل و به مرطوب شدن هوای خشک کمک می کند. دستگاه بخور فواید بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره نمود:

- در بهبود بیماری هایی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا

- بخور سبب مرطوب ماندن مجاری تنفسی فرد می‌شود و در کاهش علائم سرفه و عطسه نقش مفیدی را ایفا می‌کند. 

- مؤثر در پاکسازی پوست و زدودن آلودگی از منافذ پوست

- کمک به تجربه آرامش بیشتر در خواب

- پاکسازی هوا و تنفس هوای پاکیزه

- تجربه آرامش روحی و معطر شدن فضا

- بهبود آلرژی و کاهش التهاب

- تأثیر مثبت برای گیاهان و جلوگیری از پژمردگی آنها، عموم افراد در خانه و یا فضای کار خود از وجود گلدان بهره مند می‌شوند که داشتن یک دستگاه بخور علاوه بر تأثیرات مثبت برای افراد خانه، می‌تواند به رشد و نمو و هر چه سرحالتر شدن گلدان و گیاهان نیز کمک مؤثری کند.

دستگاه بخور و کارآیی آن

دستگاه بخار یا رطوبت ساز در دو نوع گرم و سرد موجود هستند که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت:

- دستگاه بخور گرم: این نوع از بخور بیشتر در فصول سرد سال و جهت رطوبت سازی فضای خشک و سرد استفاده می‌شود. دستگاه بخور گرم به عملکرد مناسب ریه کمک مؤثری می‌کند، همچنین بهره مندی از این دستگاه برای افرادی که دچار التهاب و عفونت سینوس شده اند نیز به تخلیه ترشحات منجر می‌شود. دستگاه بخور گرم همچنین به پاکسازی پوست صورت نیز کمک می‌کند، از این رو علاوه بر خاصیت درمانی در جهت زیبایی پوست نیز مؤثر واقع می‌شود.

- دستگاه بخور سرد: این نوع از دستگاه مناسب برای فصول گرم سال است و موجب کاهش دما در پوست می‌شود، از این رو از التهاب و قرمزی ممانعت می‌کند. در روزهای گرم سال همچون فصل تابستان به دلیل گرمای هوا، منافذ پوست بازتر می‌شود و در پی آن جذب آلودگی از طریق این منافذ افزایش می‌یابد، از این رو بهره مندی از دستگاه بخور سرد به جلوگیری از باز شدن منافذ کمک مؤثری می‌کند. همچنین دستگاه بخور به پاکسازی هوای محیط نیز منجر شده و به تنفس هر چه سالم تر افراد کمک می‌کند.

انواع دستگاه های بخور

دستگاه بخور سرد PRO-10 بی ول

این دستگاه دارای نازل بخور با قابلیت چرخش 360 درجه جهت تنظیم بخور در هر جهت را دارا می‌باشد. این دستگاه با ظرفیت 3.5 لیتری امکان کارکرد تا 12 ساعت را فراهم می‌کند. دستگاه بخور سرد بی ول دارای امکان افزودن مستقیم اسانس به مخزن آب را نیز دارا می‌باشد. همچنین این دستگاه 7 چراغ با نورهای متغیر دارد و به شما برای داشتن فضای آرامش بخش کمک می‌کند. دستگاه بخور سرد PRO-10 بی ول در صورت اتمام آب بطور خودکار خاموش می‌شود و از این بابت به ایمن ماندن دستگاه منجر می‌شود.

 

دستگاه بخور سرد و گرم MED-14 بی ول

این دستگاه دارای کنترل از راه دور و صفحه نمایشی LED است. این دستگاه امکان کنترل رطوبت قابل تنظیم از 90% تا 30% دارد و نازل بخورش نیز قابلیت چرخش 360 درجه برای تنظیم بخور در هر جهت را دارا می‌باشد. دستگاه بخور سرد و گرم MED-14 بی ول دارای سینی عطر مستقل نیز بوده و می‌توان از عصاره های گیاهی جهت هر چه مطبوع تر شدن هوا از آنها بهره مند شد. مخزن بزرگ این دستگاه تا 25 ساعت امکان کارکرد را برای شما فراهم می‌کند.

دستگاه بخور اولتراسونیک سرد US444 امسیگ

این دستگاه دارای قابلیت تنظیم میزان شدت خروجی بخور، حسگر کمبود آب و قطع خودکار، مخزن آب نشکن، مخزن 2.5 لیتری، صفحه نمایش LED با طراحی مدرن می‌باشد که با فناوری پیشرفته اولتراسونیک باعث بالا رفتن رطوبت و کیفیت هوای محیط می‌شود. همچنین این دستگاه قابلیت افزایش رطوبت از 90% تا 5% را داشته و دارای مخزن اسانس بوده و به نحوی که می‌توانید یک پنبه آغشته به اسانس مورد نظر را در محل تعبیه شده قرار داده و از محیط مطبوع اطراف خود لذت ببرید. 

دستگاه بخور صورت PRO-118 بی ول

این دستگاه علاوه بر اینکه امکان بخور صورت را فراهم می‌نماید، دارای فواید بسیار دیگری، از جمله کمک به درمان بیماری های تنفسی، تنگی نفس، گلودرد، آنفولانزا، سینوزیت و سرماخوردگی نیز می‌باشد. دستگاه بخور صورت PRO-118 بی ول منافذ پوست را پاکسازی، باز و شاداب کرده و همچنین تمام سموم ایجاد شده روی پوست را کاملا از بین می‌برد. این محصول دارای دو دهانه جداگانه، یکی برای استنشاق دهان و بینی، یکی برای کل صورت است. دستگاه بخور صورت PRO-118 بی ول دارای محفظه برای انواع جوشانده ها، عصاره های گیاهی، اسانس ها، آب معدنی و آب دریا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست و ماسک های خانگی

دستگاه بخور اولتراسونیک سرد US434 امسیگ

این دستگاه دارای یک کنترل از راه دور می‌باشد که کار کردن با این دستگاه را بسیار آسان می‌کند. دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US434 دارای مخزن آب 4 لیتری می‌باشد و دارای محفظه اسانس است که می‌توان انواع اسانس را در آن استفاده کرد. حسگر کمبود آب و قطع خودکار نیز از ویژگی های مثبت این دستگاه می‌باشد. نازل خروجی این دستگاه 360 درجه بوده، از این رو به چرخش هوا نیز کمک می‌کند. در عین اینکه مصرف این دستگاه پایین بسیار پایین است و در مصرف برق نیز صرفه جویی می‌شود.

به عنوان سخن پایانی شما می‌توانید با مراجعه به سایت کافه دارو گروه دستگاه بخور انواع دستگاه های بخور را مشاهده و در صورت تمایل جهت خرید اقدام نمایید. 

نویسنده :آیدا قلعه وند
09 مهر 1403
نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهید.