0
منوی کافه دارو
داروخانه آنلاین-کافه دارو نمایش فیلترها
مقالات

مزایای مصرف پروتئین وی کاله

مزایای مصرف پروتئین وی کاله
مصرف پروتئین وی در بین ورزشکاران همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از این رو بر آن شدیم تا به بررسی یکی از مکمل های پروتئین وی پرطرفدار در بین ورزشکاران را، بنشینیم

همانگونه که در سری مقالات قبل در مجله کافه دارو به بررسی بعضی مکمل ها پرداختیم، حال می‌خواهیم به مکمل نام آشنای دیگری یعنی پروتئین وی کاله بپردازیم. پروتئین وی چیست؟ مزایای مصرف پروتئین وی کاله چیست؟ این محصول را از کجا بخریم؟

پروتئین وی چیست؟

وی از دسته پروتئین های حلال در آب می ‌باشد که در حین تولید پنیر بدست می‌آید، در ساده ترین تعریف  در واقع آب موجود در ظرف "ماست" همان پروتئین وی می‌باشد. شیر دو گروه پروتئین را دارا بوده که 80 درصد آن کازئین و 20 درصد آن را وی تشکیل می‌دهد.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که پروتئین وی در دسترس ما به شکل پودر یا مایع متفاوت از شکل آب پنیر است، دلیل این امر چیست؟ در اینجا باید گفت آب پنیر در طی تغییرات زیاد در چرخه تولید به حالت پودر و یا مایع در دسترس ورزشکاران قرار می‌گیرد که در این چرخه برای هر چه خوشمزه تر شدن آن نیز از اسانس های طعم دهنده همچون وانیل، شکلات و یا بیسکوییت بهره مند می‌شوند که هر کس بر حسب ذائقه خود طعم دلخواهش را انتخاب می‌کند.

مزایای مصرف پروتئین وی کاله چیست؟

این روزها برند های مختلف ایرانی و یا خارجی مبادرت به تولید پروتئین وی می‌کنند و این ازدیاد برند گاهاً برای مصرف کننده ایجاد گیجی می‌کند که از چه برند مکمل مدنظر خود را انتخاب کند که هم از لحاظ ساختار و تولید، کیفیت مطلوبی داشته باشد و هم پاسخگوی نیاز شخص باشد.

از جمله برند های ایرانی که جای پای محکمی برای خود ساخته است می‌توان به پروتئین وی کاله اشاره کرد.

در وهله اول به سراغ ترکیبات سازنده پروتئین وی کاله می‌رویم: یک پیمانه پودر پروتئین وی کاله 120 کالری انرژی، 5 درصد چربی و 18 درصد کلسترول را دارا می‌باشد. در کنار این ترکیبات، پروتئین وی کاله همچنین دارای گلوتامین، بی سی ای ای، پروتئین، سیستئین و کربوهیدرات نیز است که تمام این ترکیبات در کنار هم خواص گوناگونی را برای بدن به همراه دارد.

آمینو اسید های موجود در این محصول به افزایش حجم عضلات و تأمین پروتئین منجر می‌شود. گلوتامین موجود در این محصول نیز به افزایش ترشح هورمون رشد در بدن می‌انجامد. این محصول دارای حلالیت بسیار مناسبی می‌باشد، که این امر برای ورزشکاران نکته قابل توجهی است. همچنین موضوع قابل ذکر در ارتباط با پروتئین وی کاله بدون لاکتوز بودن آن است، از آنجا که لاکتوز در بسیاری افراد ایجاد حساسیت می‌کند، در نتیجه این محصول می‌تواند به راحتی به رژیم غذایی اینگونه افراد نیز اضافه شود.

پروتئین وی کاله را از کجا بخریم؟

این روزها با توجه به ناخالصی های موجود در بعضی مکمل ها، نگرانی هایی برای عموم افراد ایجاد می‌شود که چگونه می‌توانند با خیال راحت به خرید مکمل روی بیاورند.

داشتن لیبل اصالت کالا، کد پروانه بهداشتی و یا خرید از فروشگاه ها و داروخانه های معتبر اصولی ترین قدم در جهت خرید می‌باشد. در این بین، مجموعه کافه دارو با پشتیبانی قوی و با رعایت اصول مشتری مداری، فضای خرید آنلاین و حضوری را برای مراجعین خود در نظر گرفته است. همچنین حضور افراد ورزشکار و متخصص در این مجموعه می‌تواند راحتی خیال شما را جهت دریافت مشاوره نیز تأمین کند. شما هم اکنون می‌توانید از سایت کافه دارو نسبت به خرید پروتئین وی کاله اقدام و خریدی با کیفیت را تجربه کنید.

نویسنده :آیدا قلعه وند
05 خرداد 1403
نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهید.