0
منوی کافه دارو
داروخانه آنلاین-کافه دارو نمایش فیلترها
مقالات
خرید مکمل های ورزشی
اهمیت استفاده از مکمل های ورزشی بر هیچ یک از ورزشکاران پوشیده نیست، از این رو بر آن شدیم تا به بررسی این موضوع از جنبه دیگر بنشینیم.

   همانگونه که در سری مقالات قبل در مجله کافه دارو به موضوعات مختلف در ارتباط با مکمل ها پرداختیم، حال می‌خواهیم در این مقاله به مبحث خرید مکمل های ورزشی بپردازیم. به راستی، اهمیت خرید مکمل های ورزشی چقدر است؟ در زمان خرید به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ و در نهایت چگونه می‌توانیم خریدی مطمئن را برای خود به ارمغان بیاوریم؟
                                   

اهمیت خرید مکمل های ورزشی چقدر است؟

مکمل های ورزشی عنوانی نام آشنا در بین عموم افراد جامعه در تمام گروه های سنی بخصوص جامعه ورزشکاران می باشد و اهمیت استفاده از آن بر هیچ یک از این افراد پوشیده نیست. در این بین نحوه خرید اهمیت بسیاری دارد که لازم است به آن توجه کنیم. حال شاخه های مختلف این اهمیت را با هم بررسی می‌کنیم:

اولین مبحث مورد توجه به تشخیص مکمل ها و نیاز سنجی آن با شرایط بدنی خودمان می‌باشد، که این موضوع ارتباط مستقیم به شناسایی "آناتومی بدنمان"، توجه به "نوع برنامه و میزان ورزش" و همچنین "تغذیه" دارد.

شناسایی آناتومی بدن که امروزه با استفاده دستگاه آنالیزورها به راحتی قابل ارزیابی می باشد، شما می توانید کلیتی از اندازه گیری درصد چربی بدن، اندازه گیری میزان عضلات بدن به تفکیک دست و پاها و تنه بصورت جدا، اندازه گیری آب و پروتئین بدن، آنالیز کامل بدن، محاسبه شاخص توده بدن BMI را توسط این دستگاه به انجام برسانید. لازم به ذکر است داروخانه کافه دارو مجهز به دستگاه بادی کمپوزیشن (اینبادی Inbody) می‌باشد و شما می توانید با مراجعه حضوری، آنالیز بدن خود را محاسبه و بصورت کتبی آن را دریافت کنید. قدم بعدی توجه به نوع برنامه و میزان ورزش و همچنین تغذیه می باشد که از جمله مواردی هستند که هر ورزشکار با توجه به هدف و برنامه می‌تواند با مشاوره از مربی خود، نیاز بدن خود را به نوع و میزان مکمل ورزشی تشخیص بدهد.

در زمان خرید مکمل های ورزشی و غذایی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

وجود برندهای مختلف و درصد ترکیبات مختلف در بازار، مسئله ای ست که ممکن است موجب سردرگمی در خریدار بشود، که علاوه بر این موضوع بحث تشخیص اصل یا قلابی بودن مکمل نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که لازم است در صدر اهمیت خرید مکمل قرار بگیرد.

متأسفانه این روزها بحث عدم اصل بودن مکمل ها برای ورزشکاران نگرانی هایی را بوجود آورده است که جهت ایجاد خیالی راحت برای تضمین اصل بودن مکمل لازم است از فروشگاه ها و داروخانه های معتبر اقدام به خرید بکنند. داشتن لیبل اصالت و کد پروانه بهداشتی دو فاکتور مهمی هستند که می‌توانند امکان خرید مطمئن تر را برای شما بوجود بیاورند.

همچنین درصد ترکیبات مختلف نیز ایجاد چند دستگی در مکمل ها کرده است که حضور یک متخصص ورزشی معتمد در فروشگاه محل خرید می‌تواند شما را در این زمینه همراهی کند.

چگونه می‌توانیم خریدی مطمئن را برای خود به ارمغان بیاوریم؟

خرید مطمئن به گزینه های مختلفی بستگی دارد که اولین و مهمترین آن انتخاب یک فروشگاه مناسب است تا بتواند اصالت کالا را برای ما مشخص کند، که در این بین داروخانه می تواند انتخاب مناسبی برای ما باشد که در بین داروخانه ها، هستند معدود داروخانه هایی که با حضور افراد متخصص در محل، به ورزشکاران عزیز مشاوره بدهند. داروخانه کافه دارو با تخصیص فضای مناسب و همچنین تیم مشاوره ای قوی در خدمت ورزشکاران گرانقدر می باشد. لازم به ذکر است که پنل های در دسترس آنلاین، خود قدم بزرگی ست که کافه دارو با شعار "یک کلیک تا داروخانه" امکان خرید آنلاین و تخفیفات مهیج را برای شما ورزشکاران مهیا نموده است، شما می توانید با مراجعه به سایت کافه دارو، بخش مکمل های ورزشی به راحتی هر آنچه که نیاز دارید با تکیه بر پشتیبانی مجموعه تهیه کنید.

                                                                     خانه ورزش ما هست علیرغم فلک           سرزمینی که بود پاکتر از چشم ملک

نویسنده :آیدا قلعه وند
24 اردیبهشت 1403
نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهید.