0
منوی کافه دارو
داروخانه آنلاین-کافه دارو نمایش فیلترها
مقالات

10 راهکار برای اینکه در طول روز فعالیت بدنی بیشتر و در نتیجه مصرف انرژی بیشتری داشته باشیم.

10 راهکار برای اینکه در طول روز فعالیت بدنی بیشتر و در نتیجه مصرف انرژی بیشتری داشته باشیم.
برای افزایش انرژی مصرفی روزانه راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد که شما با توجه به شرایط خود می توانید از یک تا چند مورد آن ها استفاده نمایید. هرچند این فعالیت ها نمی توانند مانند فعالیت ورزشی منظم و مدون به بهبود شاخص های سلامتی کمک نماید اما انجام اینگونه فعالیت ها از انجام ندادن آن ها بسیار مفید تر بوده و می تواند اثرات مثبتی روی سلامتی داشته باشد.

   ما برای رسیدن به یک بدن ایده ال نیاز داریم انرژی مصرفی روزانه ما بیشتر از میزان انرژی دریافتی ما از خوراکی ها باشد. اما امروزه همه ما به دلیل دغدغه و مشکلات مختلفی را در طول روز تجربه می کنیم که دیگر امکانی برای آن ها برای ایجاد یک تایم مشخص برای تمرین و فعالیت بدنی و افزایش انرژی مصرفی بسیار مشکل به نظر می رسد. 
در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما آموزش دهیم که با انجام آن ها می توانید در طول روز فعالیت بدنی بیشتری انجام داده، انرژی بیشتری مصرف نموده و در نتیجه از مزایای این فعالیت بدنی نیز بهره مند شوید.

  10 راهکاربرای اینکه درطول روزفعالیت بدنی بیشترودرنتیجه مصرف انرژی بیشتری داشته باشیم.                          

1. پله نوردی کنید.

یکی از راحت ترین و در دسترس ترین راه ها برای افزایش فعالیت بدنی استفاده از پله و پله نوردی است.

در طول روز سعی کنید به جای استفاده از آسانسور از پله استفاده نمایید. استفاده از پله باعث افزایش آمادگی قلبی عروقی، بهبود استقامت عضلانی و آمادگی جسمانی شما خواهد شد.
این نکته را هم باید مد نظر داشته باشید که در صورتی که از مشکل اسکلتی عضلانی مانند مشکلات زانو و غیره رنج می برید، بهتر است قبل از اقدام به پله نوردی با پزشک خود مشورت نمایید.

2. برگزاری جلسات و تماس ها به همراه پیاده روی

اگر در جلسه آنلاینی شرکت می کنید که نیازی به دیده شدن تصویر شما نیست و یا در طول روز به تماس های تلفنی زیادی پاسخ می دهید سعی کنید، این کار ها را بجای نشستن در حالت پیاده روی انجام دهید برای مثال در هنگام پاسخ دادن به تماس تلفنی بجای یکجا نشستن سعی کنید پیاده روی نمایید.

یا اگر در اداره جلساتی را به صورت دو یا سه نفره برگزار می کنید سعی کنید به جای نشستن در یک مکان یک پیاده روی با هم داشته باشید و در حین پیاده روی در خصوص موضوعات مد نظر بحث و تبادل نظر نمایید.

3. به جای صندلی ،روی  یک توپ سوئیس بال بنشینید.

استفاده از از یک توپ سوئیس بال باعث می شوند عضلات عمقی و ثبات دهنده شما دائما فعال بوده و علاوه بر بهبود عملکرد این عضلات که نقش مهمی در پیشگیری از مشکلاتی مانند کمر درد دارند، باعث افزایش انرژی مصرفی شما می شود. زمانی که شما روی این نوع توپ ها می نشینید برای حفظ راستای بدنی و جلوگیری از نیفتادن مجبورید از عضلات خود استفاده نمایید و این امر باعث درگیری بیشتر عضلات شما می شود.

4. اگر با خودرو شخصی سرکار می روید، ماشین را در نقطه ای دورتر از محل کار خود پارک کنید.

وقتی که شما خودرو خود را در محلی دورتر از محل کارخود پارک می کنید مجبور می شوید برای رسیدن به محل کار خود مقدار مسافت بیشتری را پیاده روی نمایید. که این کار باعث می شود انرژی مصرفی شما افزایش یابد.

5. اگرباوسایل نقلیه عمومی به محل کارخود می رویدسعی کنیدچندایستگاه قبل ترازمقصدخودپیاده شود.

مشابه روش پارک کردن خودرو این مورد نیز می تواند باعث شود شما مجبور به طی کردن مسافت بیشتری شوید و درنتیجه باعث افزایش فعالیت بدنی و بهبود استقامت عضلانی و قلبی عروقی شما شود.

6. سعی کنید فعالیت جنسی بیشتری داشته باشید.

یک تحقیق نشان داده، در هر دقیقه از فعالیت جنسی برای خانم ها 3.1 کیلو کالری و برای آقایان 4.2 کیلوکالری مصرف انرژی همراه است. پس به نظرمی رسید فعالیت جنسی علاوه بر داشتن اثرات مثبت بسیار بر سلامتی افراد می تواند به عنوان ابزاری برای افزایش انرژی مصرفی در افراد نیز استفاده شود.

7. نگهداری از یک حیوان خانگی

با اینکار علاوه بر داشتن یک همراه و همدم که می تواند برای بهبود وضعیت های روحی و روانی شما بسیار کمک کننده باشد، به دلیل نیاز حیوان به قدم زدن و بیرون رفتن، شما نیز مجبور می شوید با آن ها بیرون روید و پیاده روی نماید.

8.رقص

رقصیدن یک فعالیت بسیار مناسب می باشد که می تواند اثرات مثبت زیادی روی سلامتی شما داشته باشد، رقصیدن چون یک فعالیت سرگرم کننده نیز هست انجام آن بسیار راحت بوده و حتی می توان از آن برای وقت گذارندن با دوستان نیز استفاده کرد و همزمان فعالیت بدنی داشت.

9. سعی کنید در طول دیدن تلویزیون حرکات کششی و تمرین انجام دهید.

امروزه همه ما در طول روز ساعات زیادی را در برای دیدن تلویزیون صرف می کنیم. سعی کنید در طول این مدت بدن خود را تکان دهید و حرکات مختلف کششی و تمرینی را انجام دهید. فرض بگیرید اگر شما در روز 3 ساعت تلویزیون تماشا کنید و یک پنجم این تایم را تمرینات مختلف انجام دهید با انجام اینکار حدود سی دقیقه فعالیت بدنی خواهید داشت که می تواند برای همه افراد مخصوصا خانم ها که از بی تحرکی بیشتر رنج می برند مفید باشد.

10. سعی کنید کارهای روزانه خود را به جای استفاده از ماشین های مختلف با دست انجام دهید.

سعی کنید در طول روز بجای استفاده از ماشین لباس شویی لباس های خود را با دست بشویید و یا بجای استفاده از ماشین ظرف شویی، ظرف های خود را با دست بشویید و یا خانه را بجای استفاده از جاروی برقی با دست جارو بزنید، این کارها می تواند علاوه بر کمک به کاهش مصرف برق و جلوگیری از استهلاک وسایل خانه شما باعث افزایش انرژی مصرفی و فواید سلامتی مرتبط با آن شود.

 

 

منابع برای مطالعه بیشتر:

  • FRAX-based Estimates of 10-year Probability of Hip and Major Osteoporotic Fracture Among Adults Aged 40 and Over: United States, 2013 and 2014
  • Frappier J, Toupin I, Levy JJ, Aubertin-Leheudre M, Karelis AD. Energy expenditure during sexual activity in young healthy couples. PLoS One. 2013;8(10):e79342. Published 2013 Oct 24. doi:10.1371/journal.pone.0079342
  • Mualem, Raed et al. “The Effect of Movement on Cognitive Performance.” Frontiers in public health vol. 6 100. 20 Apr. 2018, doi:10.3389/fpubh.2018.00100
  • Leisman G, Moustafa AA, Shafir T. Thinking, Walking, Talking: Integratory Motor and Cognitive Brain Function. Front Public Health. 2016;4:94. Published 2016 May 25. doi:10.3389/fpubh.2016.00094

 

نویسنده :دکتر اسماعیل مظفری پور
24 خرداد 1401
نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهید.