0
منوی کافه دارو
داروخانه آنلاین-کافه دارو نمایش فیلترها
مقالات
نوروبیون و تأثیر آن بر بدن
این روزها افراد بسیاری جهت تأمین انرژی خود به مصرف و یا تزریق نوروبیون روی آورده اند، از این رو بر آن شدیم تا به بررسی تأثیر آن بنشینیم.

در سری مقالات مجله کافه دارو به جنبه های مختلف سلامتی پرداخته ایم، حال در این مقاله قصد داریم به نوروبیون و تأثیر آن بر بدن بپردازیم.

نوروبیون چیست؟

نوروبیون یک مولتی ویتامین حاوی ویتامین های گروه ب یعنی ب1، ب6 و ب12 است که گردآوری این سری ویتامین ها به حمایت، ترمیم و بازسازی اعصاب منجر می‌شود. این فرآورده به جبران کمبود این ریز مغذی ها کمک می‌کند که میزان حضور هر کدام از این ویتامین ها در نوروبیون متفاوت است، که دوز معمول آن شامل: 100 میلی گرم ویتامین ب1، 100 میلی گرم ویتامین ب6 و 1000 میکرو گرم ویتامین ب12 می‌باشد.

بیشتر بخوانید: ویتامین ها و مواد معدنی

علائم کمبود ویتامین های ب

در صورتی که بدن با کمبود هر کدام از ریز مغذی هایش مواجه شود علائمی را از خود بروز می‌دهد که در نوع خود می‌توانند با هم متفاوت باشند. ویتامین های گروه ب در بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و کمبود ویتامین های ب1، ب6، و ب12 با علائمی همچون:

- کم شدن اشتها

- خستگی و کمبود انرژی

- رنگ پریدگی پوست

- تحریک پذیری عصبی

- بی حال و عملکرد ضعیف جسمانی

- احساس روحی ناخوشایند همچون غم و افسردگی

همراه است که عموم افرادی که به تزریق و یا مصرف نوروبیون روی می‌آورند، خواهان تأمین و افزایش انرژی هستند، این بدین معناست که وقتی دچار کمبود انرژی در طی فعالیت های روز می‌شوند به تزریق و مصرف نوروبیون ترغیب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تأثیر انرژی زا بر بدن

مزیت تزریق یا مصرف نوروبیون

فواید نوروبیون بدین شرح است:

- تقویت سیستم ایمنی بدن

- افزایش انرژی بدن

- مؤثر در جلوگیری از ضعف و دردهای عضلانی

- کمک به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن

مورد قابل توجه این است که وقتی بدن با آلارم هایی از جنس خستگی و یا موارد ذکر شده در بالا مواجه می‌شود، احتمال قریب به یقین دچار کمبود بیش از حد معمول ویتامینی شده است و تزریق و یا مصرف یکباره به رفع کلی آن نمی‌انجامد که این موضوع در ارتباط با نوربیون نیز کاملاً صدق می‌کند، پس این باور که تزریق هر از چند گاهی نوروبیون شما را از مصرف مکمل و یا مواد غذایی که حاوی ویتامین های ب است، بی نیاز می‌کند فرضیه اشتباهی است، مگر با تجویز پزشک و طی کردن دوره درمانی آن.

عوارض مصرف یا تزریق نوروبیون

این نوع از فرآورده در شرایط ساختاری یک فرد سالم ممکن است عارضه خاصی به همراه نداشته باشد زیرا نوروبیون حاوی ریز مغذی های محلول در آب است، این بدین معناست که بدن در صورت دریافت اضافه بر حد نیازش، آن را از طریق ادرار دفع می‌کند. از سری عوارضی که در صورت دریافت بیش از حد مجاز ممکن است برای فرد ایجاد شود می‌توان به این موارد اشاره کرد:

- افزایش ادرار

- اسهال

- سرگیجه

و در موارد نادر تر آسیب به سیستم عصبی، مشکلات کلیوی و همچنین اختلالات خونی است که عوارض جانبی جدی تر اما نادر هستند.

به عنوان سخن پایانی لازم به ذکر است نوروبیون فقط به شکل آمپول تجویز نمی‌شود و این فرآورده در اشکال مختلف قرص، ویال و ... نیز جهت مصرف قابل مصرف می‌باشند. در مقاله بعدی به بررسی فرآورده های نوروبیون خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

 

نویسنده :آیدا قلعه وند
24 تیر 1403
نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهید.