0
منوی کافه دارو
داروخانه آنلاین-کافه دارو نمایش فیلترها
مقالات

مراقبت از پوست خشک

مراقبت از پوست خشک
حفظ سلامت پوست از اهم موارد رعایتی ست که عموم افراد همواره آن را مدنظر خود قرار می‌دهند که نحوه مراقبت از پوست کاملا مرتبط با نوع تیپ پوست برای هر فرد متفاوت است.

در سری مقالات قبل در مجله کافه دارو  به موضوع مراقبت از پوست بطور کلی پرداختیم، حال می‌خواهیم با نگاهی جزئی تر یکی از تیپیکال های پوستی یعنی پوست خشک و نحوه مراقبت از آن را مورد بررسی قرار دهیم. پوست خشک به چه نوع پوستی اطلاق می‌شود؟ نحوه مراقبت از پوست خشک و محصولات مؤثر در حفظ سلامت پوست خشک.

پوست خشک به چه نوع پوستی اطلاق می‌شود؟

تشخیص نوع پوست از اهم واجبات قبل از هر گونه اقدام حفاظتی برای سلامت پوست است، زیرا در صورت عدم توجه به نوع پوست و بهره مندی از موارد مختلف همچون ماسک و کرم غیر مرتبط ممکن است به تخریب پوست صورت منجر شود، از این رو قبل از هر گونه اقدامی لازم است نوع پوست خود را شناسایی کنید. که مراحل زیر می‌تواند  شما را در این تشخیص همراهی کند:

- ابتدا صورت خود را از هر گونه آلودگی، چربی و آرایش پاک کنید.

-  سپس با استفاده از حوله لطیف به آرامی پوست صورت خود را خشک کنید.

- بخاطر داشته باشید جهت تشخیص درست بعد از شستشو و پاکسازی از بهره گیری از هر گونه کرم و یا سرم پوستی خودداری کنید.

-  بعد از گذر یک ساعت پوست خود را بررسی کرده در صورت مشاهده هرگونه پوست پوست شدن، کشیدگی و یا حتی خارش می‌توان به خشکی پوست پی برد.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست و ماسک های خانگی

 نحوه مراقبت از پوست

داشتن روتین پوستی از الزامات جهت حفظ سلامت پوست است که لازم می‌باشد اقداماتی به شرح زیر را مدنظر خود قرار دهید:

- یکی از دلایل خشکی پوست، کم آبی بدن بوده، از این رو لازم است میزان آب کافی در طی روز را به بدن خود برسانید. جهت هر چه یونیزه شدن آب نوشیدنی می‌توانید از دیتاکس واتر، آب طعم دار شده و سم زدا نیز بهره مند  شوید.

بیشتر بخوانید: دیتاکس واتر، آب طعم دار شده و سم زدا

- خشکی پوست شما دلیل بر عدم نیاز به شستشو نیست، پس لازم است همواره آرایش و یا آلودگی های محیطی را از پوست صورت خود پاک کنید. در این مرحله لازم است حتما از شستشو دهنده های مرتبط با پوست خشک بهره مند  بشوید، که در ادامه به بررسی بعضی از پاک کننده ها خواهیم پرداخت.

- آبرسان، مرطوب کنندگی و بهره مندی از روغن نیز از موارد بسیار لازم جهت حفاظت از پوست صورت است که بعد از شستشو  جهت حفظ رطوبت پوست باید مدنظر قرار داد.

- حفاظت از پوست در برابر نور آفتاب، نیز بدین معناست که از کرم های ضدآفتاب با SPF بالاتر از 30 در جهت مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر نورآفتاب باید بهره مند شد.

- توجه به تأمین ویتامین های بدن نیز از موضوعاتی ست که نباید از آن غافل شد.

بیشتر بخوانید: چگونه ویتامین های بدن را تأمین کنیم؟ 

محصولات مؤثر در حفظ سلامت پوست خشک

محصولات شستشو دهنده برای پوست خشک باید دارای ویژگی های متفاوتی از جمله فاقد الکل بودن باشد، چرا که الکل به خشکی هر چه بیشتر پوست منجر می‌شود. در اینجا چند نمونه از شستشو دهنده های موجود را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید با بررسی و اشراف بیشتر نسبت به تهیه شستشو دهنده مدنظر خود اقدام نمایید.

فوم شستشو هیدراویت ویتالیر

این محصول دارای ویتامین ث و عصاره جو دوسر می باشد که با خاصیت آبرسانی عمیق پوست به رفع خشکی و کم آبی پوست کمک کرده و پوست صورت را از آلودگی هوا و آرایش پاکسازی می‌کند. همچنین با ماساژ پوست و بالا بردن جریان خون نیز باعث شفافیت پوست می‌شود. فوم شستشو هیدراویت ویتالیر فاقد مواد صابونی بوده، و کاملا مطابق با PH طبیعی پوست تنظیم شده که ضمن پاکسازی عمیق پوست موجب نرمی و لطافت پوست نیز می‌شود.

فوم شستشو هیدرالیفت درمالیفت

این محصول حاوی مواد مرطوب‌کننده جهت حفظ نرمی و لطافت پوست است. شوینده غیرصابونی درمالیف فاقد سولفات و پارابن می باشد که نرمی و لطافت را جایگزین زبری پوست‌های خشک خواهد کرد. فوم درمالیفت با PH مناسب، مشکلی برای پوست در پی نخواهد داشت. این محصول با حفظ و تأمین رطوبت سطح پوست، از خشکی و بی آبی پوست جلوگیری کرده و بعد از استفاده احساس خشکی نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: مراحل اصولی پاک کردن آرایش صورت

مایع شوینده صورت و بدن حاوی اسید لاکتیک پسوریازیس دئودراگ

یکی از دلایل اصلی استفاده از آلوئه ورا در درمان بسیاری از مشکلات پوستی  خاصیت ضد التهابی آلوئه ورا می‌باشد. در نتیجه، آلوئه ورا موجود در مایع شوینده صورت و بدن دئودراگ برای کنترل و بهبود پوسته پوسته شدن و کنترل خارش و التهاب پوستی می‌تواند گزینه ی مناسبی باشد.

ژل شستشوی مرطوب کننده اورین

کلاژن هیدرولیز شده در ترکیبات این ژل، جذب پوست شده و در بازیابی لطافت پوست مؤثر است. با استفاده از این شوینده می توانید لطافت، نرمی و درخشش از دست رفته پوست خود را دوباره به دست آورید. ژل شستشوی مرطوب کننده اورین دارای ترکیبی قدرتمند از مرطوب کننده و آبرسان است و با ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست از تبخیر آب موجود در پوست جلوگیری و رطوبت را به مدت طولانی درون پوست حفظ می‌کند. ژل شستشوی مرطوب کننده اورین به رفع عوارض ناشی از خشکی پوست شامل خارش، سوزش و قرمزی پوست نیز کمک می کند.

به عنوان سخن پایانی، خشکی پوست صورت می‌تواند آلارمی باشد بر کم آبی و یا عدم بهره گیری کافی از میوه و سبزیجات، پس لازم است در کنار تمام اقدامات گفته شده، این مورد را نیز در رژیم غذایی خود رعایت کنید تا به حفظ رطوبت و همچنین آبرسانی پوست صورت خود به طور طبیعی نیز کمک نمایید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به سایت کافه دارو و جستجو واژه پوست خشک تمامی محصولات جهت مراقبت از پوست خشک را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به خرید اقدام نمایید.

نویسنده :آیدا قلعه وند
24 مرداد 1403
نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهید.