0
منوی کافه دارو
داروخانه آنلاین-کافه دارو نمایش فیلترها
مقالات
تأثیر فرودین در درمان کم خونی
کم خونی از جمله عارضه هایی ست که بر حسب عادات غذایی نامناسب بسیار شایع شده است که مصرف مکمل ها می‌تواند در بهبود و کاهش این روند مؤثر باشد.

در سری مقالات  مجله کافه دارو به جنبه های مختلف سلامتی و همچنین بررسی مکمل های غذایی پرداخته ایم، حال در این مقاله قصد داریم به بررسی مکمل نام آشنای دیگر یعنی تأثیر فرودین در درمان کم خونی بپردازیم، با ما همراه باشید.

کم خونی ناشی از فقر آهن چیست؟

کم خونی ناشی از فقر آهن از جمله کم خونی های شایعی ست که به کاهش گلبول قرمز سالم خون یا کاهش هموگلوبین نیز گفته می‌شود که این گلبول ها نقش اکسیژن رسانی را به دیگر دستگاه های بدن بر عهده دارد.

آهن از جمله عناصر مهم بدن بوده که حضور آن برای ساخت هموگلوبین از اهمیت بسیار برخوردار است  و اگر جذب این ماده به اندازه کافی نباشد و یا افزایش نیاز بدن به آن در مواقعی همچون دوران پریود بانوان افزایش یابد، فرد دچار کم خونی ناشی از فقر آهن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: خواص مکمل منیزیم بر سلامتی

علائم کمبود آهن

علائم بدن نشانگر سلامت و یا عدم سلامت اندام یا دستگاه خاصی از بدن است که می‌توان با توجه نشان دادن به این علائم از بروز و یا پیشروی بیماری در بدن جلوگیری نمود. فرآیند کم خونی ناشی از فقر آهن در بدن نیز با علائمی همراه است که در اینجا به چند نمونه آن اشاره خواهیم کرد:

- احساس خستگی و یا ضعف جسمانی

- سر درد و سر گیجه های متوالی

- تنگی نفس و عدم توانایی برای کشیدن نفس عمیق

- خواب آلودگی و بی حوصلگی

- ریزش مو

- کمبود انرژی جهت انجام فعالیت های روزمره

- رنگ پریدگی صورت

- ترک خوردن لب ها

- شکننده بودن ناخن ها

- سرد شدن دست و پاها

مکمل فرودین و نحوه تأثیر آن بر کم خونی

مکمل فرودین آرین سلامت سینا حاوی ترکیباتی از جمله 28 میلی گرم المنتال آهن به شکل فروس بیس گلیسینات، 400 میکرو گرم اسید فولیک، 8 میکرو گرم ویتامین ب12 و 60 میلی گرم ویتامین ث است.

عنصر آهن در ترکیبات مکمل فرودین به شکل فروس بیس گلیسینات است، که این شکل از فرآورده دارویی دارای فوایدی از جمله:

- بهبود جذب: قرص در شکل فروس بیس گلیسینات جهت جذب وارد محیط سخت معده نمی‌شود و از طریق روده جذب بدن می‌شود.

- کاهش عوارض جانبی: این نوع از فرآورده دارویی بر خلاف سولفات آهن روند هضم بهتری برای سیستم گوارشی دارد، در واقع مولکول های گلیسین به آهن جهت عبور راحت تر از دستگاه گوارش کمک می‌کند و از این رو احتمال وقوع عوارضی همچون یبوست، حالت تهوع و دیگر مشکلات گوارشی را برای شخص مصرف کننده کمتر می‌کند.

بیشتر بخوانید:  درمان های مؤثر در دوران PMS

در نظر گرفتن ترکیبات دیگر همچون فولیک اسید، ویتامین ب12 و ویتامین ث در کنار آهن، باعث جذب بهتر این عنصر مهم برای بدن می‌شود که تأثیر مثبت هر کدام از ترکیبات را با هم بررسی می‌کنیم:

تأثیر اسید فولیک در مکمل فرودین آرین سلامت سینا: ویتامین ب9 یا فولات یکی از ریز مغذی های مهم بدن است که بدن از طریق مواد غذایی این نیازش را تأمین می‌کند که در صورت عدم تأمین این ریز مغذی فرد به مصرف مکمل غذایی که به نام فولیک اسید شناخته می‌شود، روی می‌آورد. فولات سطح وسیعی از عملکرد های بدن را مستقیم و یا غیر مستقیم تحت پوشش قرار می‌دهد که مصرف کافی این ریز مغذی به ساخت گلبول های قرمز کمک مؤثری می‌کند. از این رو قرار گیری فولیک اسید در کنار آهن در مکمل فرودین به فرآیند جذب آهن و ساخت گلبول قرمز منجر می‌شود.

تأثیر ویتامین ب12 در مکمل فرودین آرین سلامت سینا: این ویتامین که با نام کوبالامین نیز شناخته می‌شود که در سلامت استخوان و تشکیل گلبول های قرمز، بهبود سطح انرژی و بهبود خلق و خو نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. این ویتامین نقش اساسی در تولید گلبول های قرمز دارد، از این رو در روند درمان کم خونی می‌تواند مؤثر واقع شود.

تأثیر ویتامین ث در مکمل فرودین آرین سلامت سینا: همواره شنیده ایم که جذب آهن در کنار ویتامین ث روند فزاینده تری دارد، از این رو قرار گیری این ریز مغذی در مکمل فرودین به جذب بهتر عنصر آهن در بدن منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: نوروبیون و تأثیر آن بر بدن

مکمل فرودین را از کجا بخریم؟

این مکمل هم اکنون در داروخانه های معتبر قابل تهیه می‌باشد که افراد می‌توانند با مراجعه به داروخانه نسبت به تهیه آن اقدام فرمایند. مجموعه کافه دارو نیز در این بین با در نظر گرفتن پلت فرم خرید آنلاین، خرید را برای مراجعین خود آسان نموده است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت کافه دارو و بخش مکمل آهن، تمامی مکمل های آهن اعم از مکمل فرودین آرین سلامت سینا را جستجو و بعد از مطالعه و بررسی جدول ترکیبات محصول منتخب خود، اقدام به خریدی آسان و مطمئن نمایید.

نویسنده :آیدا قلعه وند
08 مهر 1403
نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهید.