0
منوی کافه دارو
داروخانه آنلاین-کافه دارو نمایش فیلترها
مقالات

تأثیرات بوتاکس

تأثیرات بوتاکس
زیبایی از مدنظر عموم افراد است که در سنین مختلف بتوانند زیبایی صورت خود را حفظ کنند.

تأثیرات بوتاکس

در سری مقالات مجله کافه دارو به موضوعات مختلف پرداخته شده است. حال در این مقاله قصد داریم موضوع دیگری بنام بوتاکس را به معرض بررسی دربیاوریم. بوتاکس چیست؟ تأثیرات بوتاکس به چه صورت است؟ عوارض بوتاکس در کوتاه مدت و بلند مدت؟ و در نهایت آیا بوتاکس بزنیم یا نه؟

بوتاکس چیست؟

بوتاکس ترکیبی ست که از سمی به نام بوتولینوم گرفته شده است، با تغییر ساختمان این سم، از آن در مصارف دارویی استفاده و به نام بوتاکس عرضه شد که این ماده بصورت تزریقی با وارد شدن به عضلات زیر پوستی موجب فلج شدن عضله و در نهایت رفع چین و چروک می‌شود. از آنجا که حرکت عضلات عامل چین و چروک است در نتیجه فلج شدن آنها به رفع این خطوط ظاهری کمک و به صافی پوست صورت منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست

تأثیرات بوتاکس به چه صورت است؟

این ماده بصورت تزریقی با وارد شدن به عضلات زیر پوستی موجب فلج شدن عضله و در نهایت رفع چین و چروک می‌شود. از آنجا که حرکت عضلات عامل چین و چروک است، در نتیجه فلج شدن آنها به رفع این خطوط اضافی منجر می‌شود. عملکرد بوتاکس بیشتر در نواحی چین و چروک گوشه های بیرونی چشم، خم اخم بین ابروان، خط خنده و همچنین قسمت پیشانی می‌باشد.

عوارض بوتاکس در کوتاه مدت و بلند مدت؟

 عوارض کوتاه مدت که بعد از تزریق در افراد مشاهده شده است: شامل تورم و کبودی در محل تزریق، سر درد، حالت تهوع و موارد اینچنین دیده شده که با گذشت زمان کوتاهی این عارضه ها تمام می‌شود.

عوارض بلند مدت نیز اکثر مواقع از عدم تزریق صحیح ممکن است برای فرد مشکلاتی از قبیل:

افتادگی پوست و یا شل شدگی را بوجود بیاورد.

عدم تزریق صحیح اگر در نزدیکی چشم باشد مشکلاتی را در دید شخص بوجود می آورد.

 تزریق بوتاکس ممکن است در طول زمان منجر به رنگدانه شدن پوست و ایجاد ظاهر ناهموار در صورت بشود.

در تزریق با دوزهای فراوان بوتاکس، صورت فرد ممکن است حالت مصنوعی به خود بگیرد که این موضوع سبب حس ناخوشایندی در شخص می‌شود.

عوارض جانبی دیگری که نادر است، بسته به محل تزریق می‌توان به مشکلات تنفسی، از دست دادن کنترل عضلات صورت، صدای خشن و مشکلات تنفسی اشاره کرد.

آیا بوتاکس بزنیم یا نه؟

بوتاکس همانگونه که عموم افراد شاهد هستند به رفع چین و چروک صورت مبادرت می‌کند و برطرف شدن این چین و چروک ها به صافی پوست و جوانتر شدن فرد نیز کمک می‌کند، از این رو احساس خوشایند تر و اعتماد به نفس را برای افراد به ارمغان می آورد.

در هر حال باید توجه داشت هر ماده شیمیایی که به صورت اضافی به بدن وارد شود ممکن است عوارضی را برای شخص به همراه داشته باشد و یا حتی بدن نسبت به آن واکنشی غیرعادی نشان دهد و موضوعی که قرار بود حس رضایت را در فرد بوجود بیاورد، ناخوشایندی را در شخص رقم بزند. شایان ذکر است بعضی افراد از باب درمان میگرن به تزریق بوتاکس روی می‌آورند که در مقاله بعدی به این مبحث خواهیم پرداخت.

حتی الامکان بهتر است از روتین های پوستی و با بهره گیری از مواد غذایی سالم به هر چه جوان تر ماندن صورت تان کمک کنید تا بتوانید فارغ از هر گونه مخاطرات تزریق، صورتی شاداب و لطیف را برای خود به ارمغان بیاورید. همچنین گرفتن ماساژ و تمرین اخم نکردن خود از دیگر مواردی هستند که تأثیرات بسیار شگفت انگیزی را برای صورت شما به همراه دارد. نکته پایانی و مهم ترین این مقوله تأثیر لبخند بر زیبایی صورت است. لبخند، صورت شما را از انقباض خارج می‌کند و خود عاملی ست که مانع از اخم کردن شما می‌شود. لبخند روحیه شما را بهتر می‌کند و مغز فرمان شاد بودن را دریافت می‌کند و موجب ترشح هورمون سروتونین در بدن می‌شود و در نهایت به هر چه بهتر شدن روحیه تان منجر می‌شود. لبخند شما را زیباتر می‌کند پس لطفا لبخند بزنید حتی مصنوعی.

    

             نگذار تو را غم بنشاند در بند       هر گاه دلت خنده وا داشت بخند

            هر صبح اگر به خنده گشایی لب    تا شب، ز لبت نمی گریزد لبخند

 

نویسنده :آیدا قلعه وند
24 تیر 1403
نظرات کاربران

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهید.